lcomu1225  2019-2020  Louvain-la-Neuve

Note from June 29, 2020
Although we do not yet know how long the social distancing related to the Covid-19 pandemic will last, and regardless of the changes that had to be made in the evaluation of the June 2020 session in relation to what is provided for in this learning unit description, new learnig unit evaluation methods may still be adopted by the teachers; details of these methods have been - or will be - communicated to the students by the teachers, as soon as possible.
5 credits
15.0 h + 10.0 h
Q2
Teacher(s)
Sepulchre Sarah; Vanoost Marie (compensates Sepulchre Sarah);
Language
French
Prerequisites

The prerequisite(s) for this Teaching Unit (Unité d’enseignement – UE) for the programmes/courses that offer this Teaching Unit are specified at the end of this sheet.
Bibliography
Quelques références du cours (non exhaustif et peut être alimenté différemment chaque année) :
Luc Albarello, Etienne Bourgeois, Jean-Luc Guyot, Statistique descriptive. Un outil pour les practiciens-chercheurs (2011)
Laurence Bardin, L'analyse de contenu (2007)
Jean de Bonville, L'analyse de contenu des médias : de la problématique au traitement statistique (2006)
William Fox, Statistiques sociales. Traduction et adaptation de la troisième édition américaine par Louis Imbeau (1999)
Christophe Lejeune, Manuel d'analyse qualitative (2014)
Dominique Maingueneau, Discours et analyse du discours (2017)
Olivier Martin, L'analyse quantitative des données (2017)
Alain Méot, Introduction aux statistiques inférentielles, de la logique à la pratique (2003)
Roger Mucchhielli, L'analyse de contenu des documents et des communications (2006)
Georges-Elia Sarfati, Eléments d'analyse du discours (2012)
Faculty or entity
ESPO


Programmes / formations proposant cette unité d'enseignement (UE)

Title of the programme
Sigle
Credits
Prerequisites
Aims
Master [120] in Information and Communication Science and Technology

Bachelor in Information and Communication