msphd2143  2019-2020  Mons

Note from June 29, 2020
Although we do not yet know how long the social distancing related to the Covid-19 pandemic will last, and regardless of the changes that had to be made in the evaluation of the June 2020 session in relation to what is provided for in this learning unit description, new learnig unit evaluation methods may still be adopted by the teachers; details of these methods have been - or will be - communicated to the students by the teachers, as soon as possible.
5 credits
30.0 h
Q1
Teacher(s)
Language
French
Bibliography
Akrich M., Callon M. & Latour B. (dir.) (2006), Sociologie de la traduction : Textes fondateurs. Paris : Presses des Mines, 2006. Nouvelle édition [en ligne] : <http://books.openedition.org/pressesmines/1181>.
Grignon C. (2008), « Des catégories aux hypothèses : la théorisation progressive », Revue européenne des sciences sociales, n°3, 55-73.
Hall P.A. & Taylor R.C.R. (1997), « La science politique et les trois néo-institutionnalismes », Revue française de sciences politiques, 47(3), 469-496.
Herman J. (1988), Les langages de la sociologie, Paris, PUF (Coll. « Que sais-je ? », n° 2076), 2ème éd.
Lecours A. (2002), « L'approche néo-institutionnaliste en science politique : unité ou diversité? », Politique et Sociétés, 21(3), 3-19.
Faculty or entity


Programmes / formations proposant cette unité d'enseignement (UE)

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Prerequisites
Aims
Master [120] in Public Administration (shift schedule)

Master [120] in Political Sciences: General (shift schedule)