mcomu1322  2020-2021  Mons

Due to the COVID-19 crisis, the information below is subject to change, in particular that concerning the teaching mode (presential, distance or in a comodal or hybrid format).
3 credits
0 h + 20.0 h
Q1 and Q2
Teacher(s)
Scieur Philippe;
Language
French
Prerequisites
Professional integration activity

The prerequisite(s) for this Teaching Unit (Unité d’enseignement – UE) for the programmes/courses that offer this Teaching Unit are specified at the end of this sheet.
Bibliography
Champy F. (2011), Nouvelle théorie sociologique des professions, Paris, PUF.
Cardon D. et Granjon F. (2010), Les Médiactivistes, Paris, Presses de Sciences Po.
Demazière D., Gadéa Ch (2009) (dir.), Sociologie des groupes professionnels, Paris, La Découverte, « Recherches ».
Dubar C., Tripier P., Boussard V. (2011), Sociologie des professions, Paris, Armand Colin.
Michel J.-L. (1999), Les Professions de la communication. Fonctions et métiers, Paris, Ellipses.
Monseigne A et Guilhaume G. (2012), « La mutation du métier de communicant public », Communication & Organisation 2012/1, n° 41, pp. 5 à 11.
Ruellan D. (2007), Le Journalisme ou le Professionnalisme du flou. Identité et savoir-faire des journalistes français, Grenoble, Presses universitaires de Grenoble.
Faculty or entity
ESPO


Programmes / formations proposant cette unité d'enseignement (UE)

Title of the programme
Sigle
Credits
Prerequisites
Aims
Bachelor in Information and Communication