Governing and societies: In-depth questions II (C. Modern times)

lhist2373  2020-2021  Louvain-la-Neuve

Governing and societies: In-depth questions II (C. Modern times)
Due to the COVID-19 crisis, the information below is subject to change, in particular that concerning the teaching mode (presential, distance or in a comodal or hybrid format).
5 credits
22.5 h
Q1

This biannual learning unit is being organized in 2020-2021
Teacher(s)
Renglet Antoine (compensates Rousseaux Xavier); Rousseaux Xavier;
Language
French
Prerequisites
/
Main themes
/
Aims

At the end of this learning unit, the student is able to :

1 /
 

The contribution of this Teaching Unit to the development and command of the skills and learning outcomes of the programme(s) can be accessed at the end of this sheet, in the section entitled “Programmes/courses offering this Teaching Unit”.
Bibliography
L'enseignant transmettra durant le quadrimestre les différents textes à lire pour les différentes séances de cours.
En vue de partir sur de bonnes bases, l’étudiant(e) intéressé(e) par une (re)mise à niveau de ses connaissances peut consulter:
- François Furet, La Révolution française, t. I : De Turgot à Napoléon (1770-1814), Paris, Hachette, 1988.
- Hervé Hasquin (dir.), La Belgique française, 1792-1815, Bruxelles, Crédit communal, 1993.
- Jean-Jacques Heirwegh, « La fin de l’Ancien Régime et les révolutions », dans Hervé Hasquin (dir.), La Belgique autrichienne, 1713-1794. Les Pays-Bas méridionaux sous la Habsbourg d’Autriche, Bruxelles, Crédit communal, 1987, p. 467-503.
- Annie Jourdan, Nouvelle histoire de la Révolution, Paris, Flammarion, 2018.
- Hervé Leuwers, La Révolution française, Paris, Presses universitaires de France, 2020.
- Janet L. Polasky, Revolution in Brussels, 1787-1793, Bruxelles, Académie royale de Belgique, 1983.
Faculty or entity


Programmes / formations proposant cette unité d'enseignement (UE)

Title of the programme
Sigle
Credits
Prerequisites
Aims
Master [60] in History

Master [120] in History