magre2107  2020-2021  Mons

Due to the COVID-19 crisis, the information below is subject to change, in particular that concerning the teaching mode (presential, distance or in a comodal or hybrid format).
3 credits
30.0 h
Q1
Teacher(s)
Decamps Sandrine;
Language
French
Teaching methods

Due to the COVID-19 crisis, the information in this section is particularly likely to change.

Flipped Classrooms; learning-by-doing; peer instruction; peer evaluation
Bibliography
Amadieu, F., & Tricot, A. (2017). Apprendre avec le numérique: mythes et réalités. Paris: Retz.
Cailliez, J.-C. (2017). La classe renversée: l’innovation pédagogique par le changement de posture. Paris: Ellipses.
Cardon, D. (2019). Cultures numériques. Paris. Presses de Sciences Po.
Devauchelle, B. (2019). Inverser la classe. ESF Sciences humaines. Paris.
Devauchelle, B. (2019). Eduquer avec le numérique. ESF Sciences humaines. Paris.
Dominé, G., & Meirieu, P. (2017). Les TICE en classe, mode d’emploi.
Lebrun, M., & Lecoq, J. (2015). Classes inversées: enseigner et apprendre à l’endroit! Futuroscope: Canopé éditions.
Lebrun, M. (2005). Des technologies pour enseigner et apprendre. 3ème édition revue et augmentée. De Boeck (Bruxelles).
Lebrun, M. (2005). Théories et méthodes pédagogiques pour enseigner et apprendre : Quelle place pour les TIC dans l’éducation ?, 2ème édition revue. De Boeck (Bruxelles).
Taddeï, F. (2018). Apprendre au XXIème siècle. Calamann-Levy.
Tisseron, S. (2018). Petit traité de cyber-psychologie. Pour ne pas prendre les robots pour des messies et l’I.A. pour une lanterne. Le Pommier.
Faculty or entity
AGES


Programmes / formations proposant cette unité d'enseignement (UE)

Title of the programme
Sigle
Credits
Prerequisites
Aims
Teacher Training Certificate (upper secondary education) - Management (shift schedule)

Teacher Training Certificate (upper secondary education) - Political Sciences (shift schedule)

Teacher Training Certificate (upper secondary education) - Information and Communication (shift schedule)