5.00 credits
60.0 h
Q1 and Q2
Teacher(s)
Mouslim Mehdi; Van Beveren David;
Language
Arab
Learning outcomes
At the end of this learning unit, the student is able to : | |
Language practice: The main objective of the course is to deepen the language skills acquired in B1 such as oral and written language skills. Culture: Mastering the major issues related to contemporary Arab societies. The course will focus on social issues related to contemporary cultural practices. |
|
Bibliography
Pratique de la langue:
Deheuvels, Luc-Willy. Manuel d'arabe moderne V1.
Nacereddine, Abdallah. Manuel de conversation.
https://learning.aljazeera.net/
Différents supports seront proposés tout au long de l'année.
Culture:
Laurent Bonnefoy et Myriam Catusse (dir.), Jeunesses arabes. Du Maroc au Yémen : loisirs, cultures et politiques, La Découverte, Paris, 2013.
Richard Jacquemond et Frédéric Lagrange (dir.), Culture Pop en Égypte. Entre mainstream commercial et contestation, Riveneuve, Paris, 2020.
Yves Gonzalez-Quijano, Arabités numériques. Le printemps du Web arabe
Arles, Actes Sud/Sindbad, coll. Sindbad, 2012.
Deheuvels, Luc-Willy. Manuel d'arabe moderne V1.
Nacereddine, Abdallah. Manuel de conversation.
https://learning.aljazeera.net/
Différents supports seront proposés tout au long de l'année.
Culture:
Laurent Bonnefoy et Myriam Catusse (dir.), Jeunesses arabes. Du Maroc au Yémen : loisirs, cultures et politiques, La Découverte, Paris, 2013.
Richard Jacquemond et Frédéric Lagrange (dir.), Culture Pop en Égypte. Entre mainstream commercial et contestation, Riveneuve, Paris, 2020.
Yves Gonzalez-Quijano, Arabités numériques. Le printemps du Web arabe
Arles, Actes Sud/Sindbad, coll. Sindbad, 2012.
Faculty or entity
TIMB
Programmes / formations proposant cette unité d'enseignement (UE)
Title of the programme
Sigle
Credits
Prerequisites
Learning outcomes
Bachelor in Translation and Interpreting