5.00 credits
45.0 h + 22.5 h
Q2
Teacher(s)
Delcorte Arnaud; Toussaint Sébastien;
Language
French
Learning outcomes
At the end of this learning unit, the student is able to : | |
To introduce the student to the fundamental concepts and methodology of classical physics, in particular mechanics and electricity, and to show the main results. To familiarise the student with the experimental and modelling approaches of physics using mathematical tools and to make him/her capable of analysing a physical situation using these approaches, with the required methodology and rigour. To make the student capable of solving simple physical problems. This is achieved through a close interaction between the three components of the course; theory, practical exercises and laboratory sessions, as well as through the systematic illustration of the concepts with concrete examples from everyday life or anticipating technology courses. | |
Bibliography
Les livres de référence sont
• H. Benson (2015). Tome 1 : Mécanique. 5ème édition. De Boeck.
• H. Benson (2015). Tome 2 : Electricité et magnétisme. 5ème édition. De Boeck.
Il est à noter, cependant, que ces livres, bien plus développés que la matière vue au cours, ne sont pas obligatoires à l’achat. Les supports fournis par les professeurs suffiront à l’apprentissage des étudiants.
• H. Benson (2015). Tome 1 : Mécanique. 5ème édition. De Boeck.
• H. Benson (2015). Tome 2 : Electricité et magnétisme. 5ème édition. De Boeck.
Il est à noter, cependant, que ces livres, bien plus développés que la matière vue au cours, ne sont pas obligatoires à l’achat. Les supports fournis par les professeurs suffiront à l’apprentissage des étudiants.
Faculty or entity
ESPB