Chinese : Written language Mastery

bmhch1141  2024-2025  Bruxelles Saint-Louis

Chinese : Written language Mastery
5.00 credits
0 h + 60.0 h
Q1 and Q2
Teacher(s)
Language
Chineese
Learning outcomes

At the end of this learning unit, the student is able to :

This unit aims at the active mastery of 360 sinograms allowing the student to understand and write simple texts in Chinese in usual communication contexts.
 
Bibliography
  • Du, X.F., & Trizna, V. (2019). Trait par trait. Plus de 1600 sinogrammes détaillés. Louvain : Presses universitaires de Louvain.
  • Lin-Zucker, M. (2013). Hanzi. 505 caractères en fiches. Paris : Ellipses.
  • Morel, P. (2005). Le champ du signe, étymologie et analyse d’un millier de caractère chinois. Paris : You Feng.
  • Vandermeersch, L. (2013). Les deux raisons de la pensée chinoise. Divination et idéographie. Paris : Gallimard.
  • Wang, H.Y. (1997). Aux sources de l’écriture chinoise. Beijing : Sinolingua.
  • Yang-Drocourt, Z.T. (2022). L’écriture chinoise. Au-delà du mythe idéographique. Paris : Armand Colin.
  • Yang-Drocourt, Z.-T. (2020). Vocabulaire chinois I, pratique et approfondissement. Paris : L’Asiathèque
Teaching materials
  • Rabut, I., Wu, Y.Y., Liu, H. (2020). Méthode de chinois premier niveau 汉语入门. Paris, L’Asiathèque.
Faculty or entity


Programmes / formations proposant cette unité d'enseignement (UE)

Title of the programme
Sigle
Credits
Prerequisites
Learning outcomes
Bachelor in Translation and Interpreting