Teacher(s)
Language
Chineese
Learning outcomes
At the end of this learning unit, the student is able to : | |
This unit aims at the active mastery of 360 sinograms allowing the student to understand and write simple texts in Chinese in usual communication contexts. | |
Bibliography
- Du, X.F., & Trizna, V. (2019). Trait par trait. Plus de 1600 sinogrammes détaillés. Louvain : Presses universitaires de Louvain.
- Lin-Zucker, M. (2013). Hanzi. 505 caractères en fiches. Paris : Ellipses.
- Morel, P. (2005). Le champ du signe, étymologie et analyse d’un millier de caractère chinois. Paris : You Feng.
- Vandermeersch, L. (2013). Les deux raisons de la pensée chinoise. Divination et idéographie. Paris : Gallimard.
- Wang, H.Y. (1997). Aux sources de l’écriture chinoise. Beijing : Sinolingua.
- Yang-Drocourt, Z.T. (2022). L’écriture chinoise. Au-delà du mythe idéographique. Paris : Armand Colin.
- Yang-Drocourt, Z.-T. (2020). Vocabulaire chinois I, pratique et approfondissement. Paris : L’Asiathèque
Teaching materials
- Rabut, I., Wu, Y.Y., Liu, H. (2020). Méthode de chinois premier niveau 汉语入门. Paris, L’Asiathèque.
Faculty or entity
Programmes / formations proposant cette unité d'enseignement (UE)
Title of the programme
Sigle
Credits
Prerequisites
Learning outcomes
Bachelor in Translation and Interpreting