Teacher(s)
Language
Chineese
Learning outcomes
At the end of this learning unit, the student is able to : | |
| At the end of this course, the student should be able to: - Understand the morphosyntactic structures of the language studied in a contrastive way in the perspective of language transfer; - Identify, recognise and use the structures of the language studied; - Identify, recognise and use the structures of the language studied; Transpose them into language A and/or vice versa; - to use the grammatical tools acquired during the learning sessions and to be able to apply them independently to specific situations |
|
Bibliography
Premier quadrimestre :
• Rabut, I., Wu, Y.Y., Liu, H. (2020). Méthode de chinois premier niveau 汉语入门. Paris, L’Asiathèque.
• Xu Dan, Initiation à la syntaxe chinoise, Langues et mondes, l'Asiathèque, Paris, 1996.
• Vivianne Alleton, Grammaire du chinois, Presses universitaires de France, "Que sais-je?", numéro 1519, Paris, 1973.
• Xiandai Hanyu Babai ci, Shangwu yinshuguan, 2002
- Bellassen, J., & Arslangul, A. (2016). Le chinois pour tous. Hatier.
- Bellassen, J., Kanehisa, T., & Zhang, Z. (1996). Chinois mode d’emploi : Grammaire pratique et exercices. La Compagnie.
- Darrobers, R., & Xiao Planes, X. (1998). Eléments fondamentaux de la phrase chinoise. You Feng.
- Dégrave, C. (2011). 50 règles essentielles, chinois. Studyrama.
- Eleaume Lachaud, S., Herrera, V., Bonnadier, C., & Filf. (2022). J’apprends le chinois autrement : Niveau débutant 100 cartes mentales pour découvrir facilement les bases du mandarin ! Eyrolles.
- Li Dejin 李德津 & Cheng Meizhen 程美珍. (1991). Shiyong hanyu yufa 實用漢語語法 (Grammaire de Chinois pratique). Hanyu jiaoxue chubanshe 華語敎學出版社 (Editions de l’Enseignement du chinois).
- Liu, J. (2024). Les bases du chinois : Lire, écrire, s’exprimer et penser comme un Chinois. Armand Colin.
- Mudry, G., & Chen, Y. (avec Capdevila, L.). (2019). Le chinois malin : Guide pratique : principales erreurs à éviter en 75 fiches : 312 exercices corrigés pour s’entraîner. Ellipses.
- Rabut, I., Wu, Y.-Y. & Liu, H. (2017). Méthode de chinois 汉语入门 (premier niveau). L’Asiathèque.
- Roche, P. (2014). Grammaire active du chinois. Larousse.
- Xu, D., Zhang, W., Wong, Z., Zhang, Y., Lu, F., & An, M. (1995). Mémento grammatical du chinois moderne. Sinolingua.
- Yang-Drocourt, Z.-T. (2020). Vocabulaire chinois I, pratique et approfondissement. L’Asiathèque.
• Rabut, I., Wu, Y.Y., Liu, H. (2020). Méthode de chinois premier niveau 汉语入门. Paris, L’Asiathèque.
• Xu Dan, Initiation à la syntaxe chinoise, Langues et mondes, l'Asiathèque, Paris, 1996.
• Vivianne Alleton, Grammaire du chinois, Presses universitaires de France, "Que sais-je?", numéro 1519, Paris, 1973.
• Xiandai Hanyu Babai ci, Shangwu yinshuguan, 2002
Teaching materials
- Rabut, I., Wu, Y.Y., Liu, H. (2020). Méthode de chinois premier niveau 汉语入门. Paris, L’Asiathèque.
- Syllabus MHCH1111A : notions et exercices - 2025-2026 - Patricia Giot
Faculty or entity
Programmes / formations proposant cette unité d'enseignement (UE)
Title of the programme
Sigle
Credits
Prerequisites
Learning outcomes
Bachelor in Translation and Interpreting