Academic methodology (interfaculty seminar)

wesp1009  2025-2026  Bruxelles Woluwe

Academic methodology (interfaculty seminar)
The version you’re consulting is not final. This course description may change. The final version will be published on 1st June.
3.00 credits
30.0 h
Q2
Teacher(s)
Language
French
Bibliography
  • Bibliothèque de l’Université de Genève (2016). Comment éviter le plagiat ? Repris de https://www.youtube.com/watch?v=iXYzPaQmFrY
  • Bibliothèque de Polytechnique Montréal. (2013). Guide de présentation des citations et des références bibliographiques selon les styles APA 6è et IEEE. Montréal, Canada: Bibliothèque Polytechnique Montréal.
  • De Brun C. & Pearce-Smith N. (2009). Searching Skills Toolkit. Finding the Evidence. Hoboken: Wiley-Blackwell.
  • DePoy E. & Gitlin L.N. (2011). Introduction to Research. Understanding and Applying Multiple Strategies. Saint-Louis: Elsevier.
  • Hesbeen W. & D’Hoore W. (2016). Le mémoire de fin d’études infirmiers. Se révèler l’auteur de sa pensée. Paris : Elsevier Masson. 144p.
  • Long D. (2004). Définir une problématique de recherche. Moncton: Université de Moncton. En ligne.
  • Petticrew M.(2011). When are complex interventions ‘complex’? When are simple interventions ‘simple’?, European Journal of Public Health, 21(4): 397–398, https://doi.org/10.1093/eurpub/ckr084
  • Schwart B.M., Landrum E.R. & R.E.R. Gurung. (2014). An Easy Guide to APA Style. 2nd Edition. Thousand Oaks: Sage.
  • Sougnez N. (2017). Comment formuler une question de recherche. Fiche technique 3. Repris de : http://www.sougnez.com
  • Université de Liège (2011). Le plagiat ? Pas pour moi ! Liège : Université de Liège.
  • Université de Montréal (2017). Intégrité. Repris de : http://www.integrite.umontreal.ca/pratiques/sources.html
Teaching materials
  • Mis à disposition sur Moodle
Faculty or entity