Nos ateliers pour futurs docteurs et docteurs

Job Impulse Week - édition Printemps (fin mars 2023)

Trucs et astuces pour votre emploi !

• Trucs et astuces pour #CV, #LinkedIn et lettre de #motivation
  • Nos experts du #recrutement vous aideront à les comprendre et à vous y préparer : offres d'emploi, canaux de recrutement, entretien d'embauche
  • En plus, identifier vos #compétences, développer votre #réseau et voir clair sur les #démarches à effectuer à la fin des études
  • Et finalement, trouver un job qui a du #sens.

Clic sur ce texte pour découvrir le programme complet, informations et inscriptions.

UCL/CIO - Nos animations et ateliers

NET@WORK - A la découverte de trajectoires professionnelles de PhDs

À vos agendas !

Les Net@Work reviennent…  L'objectif de ces rencontres est d'aider les doctorant.es à mieux connaître des possibilités professionnelles après une thèse. A travers le témoignage de 2 docteur·es, vous pourrez identifier des fonctions et des secteurs où les compétences doctorales sont valorisées. Vous avez loupé les premières rencontres ? Pas de panique : vous pouvez revoir les enregistrements, c'est sur www.uclouvain.be/valodoc.

Net@Work are coming back... The objective of these meetings is to help doctoral students to better understand professional possibilities after a thesis. Through the testimony of 2 doctors, you will be able to identify functions and sectors where doctoral skills are valued. Did you miss the first meetings? Don't panic: you can review the recordings, it's on www.uclouvain.be/valodoc.

31 janvier 2023 - 17h - Un doctorat en poche et travailler à l'université ?

Avec

- Amandine DRAIME - PhD en sciences biologiques - Conseillère pédagogique et aux études pour le secteur de la Santé

- Sophie Leclère - PhD en histoire - Coordinatrice administrative et valorisation du doctorat - ADRE

7/03/2023
LLN - Auditoire à définir
12h30 > 14h00
S'INSCRIRE

28/03/2023
Université St Louis - Bruxelles
17h00 > 18h30
S'INSCRIRE

Boost your CV by promoting your doctoral skills

Objectives

To allow a better perception of the stakes and the principles of the CV in order to increase one's chances during recruitment in companies, public, Belgian or international organizations.
Learn to value and communicate your doctoral skills!

Trainer : Nicolas Dardenne (CIO)

30/03/2023
SOCR 23 - Faculté de psychologie
10h45 > 12h45

Boost your presence on LinkedIn

Strengthen your digital identity through an adequate presence on LinkedIn
At the end of the training, participants will have:

Tackled the notions of network and networking
Optimized their profile on LinkedIn in line with their job search
Developed their network through people, groups and companies
Discovered the tools for monitoring the job market and found job offers.

Seminar led by Nicolas Dardenne and Geoffroy Hecquet (CIO)

20/04/2023
ONLINE
10h45 > 23h30
(Inscription via l'intranet)

WORKSHOP - Put yourself in the recruiter's shoes or how prepare my job’s interview ?

Objectives
Understanding how recruitment works in a public or private company, by addressing the people involved in the recruitment process in companies and their different roles in the process.
Present the tools (telephone interviews, face-to-face interviews, tests and assessments, and introduce the artificial intelligence that is increasingly present).
Present the process from A to Z. With some exercices.

How to communicate well on your profile in an interview, whether by telephone, videoconference or face-to-face?
The basics of communication (body language, non-verbal, tone, choice of words)
How to communicate on your profile (3-minute self-communication exercise),
How to prepare for the competency based interview and how to answer difficult questions. With some exercices !

Trainer : Véronique Joubert, HR consultant

9/06/2023
à préciser
9h00 > 25h00
(Inscription via l'intranet)

Ce qu'ils ont retiré des ateliers

Grâce à vos formations, j'ai obtenu un emploi.

Doctorant en Sciences humaines depuis 2014, j’ai suivi ces derniers mois plusieurs formations dispensées par le CIO: « Dans les chaussures du recruteur », « LinkedIn », « CV et lettre de...