Les tandems sont en route

ILV Bruxelles Woluwe, Charleroi, Louvain-La-Neuve, Mons

Op dinsdag, woensdag en donderdag 18, 19 en 20 oktober jl. zijn een tweehonderdtal UCL-studenten van het tweede bachelorjaar waaronder 130 studenten Espo (80 ecge-inge studenten en 90 soca-spol studenten) en een zeventigtal rechtenstudenten naar Leuven gegaan waar ze afspraak hadden op het ILT (Instituut voor Levende Talen) van de KULeuven.

Na een warm onthaal door de team leerkrachten Frans van het ILT kregen onze studenten meteen de kans kennis te maken met hun Nederlandstalige studiegenoten. Via een speeddating vonden ze allemaal een partner met wie ze tijdens het academiejaar als duo samen meerdere gevarieerde activiteiten zullen ondernemen waarbij ze van elkaar zullen leren, hun talenkennis zullen uitbreiden en hun culturele kennis zullen delen. Kortom, een prachtige gelegenheid die een belevenis kan worden op zowel menselijk als cultureel en linguïstisch vlak.

De rechtenstudenten van de UCL zoeken dé ideale Nederlandstalige partner. Tandem_18+20 octobre 2016 - etudiants Droit

Durant cette soirée, les étudiants ont pu faire connaissance et trouver un(e) partenaire pour partager durant l’année académique en duo une série d’activités culturelles variées et vivre ainsi une expérience d’échange linguistique vivante, authentique et riche sur le plan humain.

Tandem - 18-20 oct2016 etudiants ESPO   De studenten Espo maken kennis met hun Nederlandstalige studiegenoten.

Publié le 18 octobre 2016