-
Content:
IMPORTANT NOTE: In accordance with article 138 para. 4 of the decree of 7 November 2013 concerning higher education and the academic organisation of studies, teaching practice placements will not be assessed in the September session. Students are required to make every effort to successfully complete the teaching practice in the June session, subject to having to retake the year.
Content:
A) Placements in an educational environment
(6 credits)
LHIST9001
Teaching history : stages
Dans le master, les 50h de stages sont équitablement réparties sur les deux blocs annuels, mais elles sont validées dans le bloc annuel 2.
B) Disciplinary courses and seminars
(11 credits)
Teacher training in the discipline
(7 credits)
Theories and analysis of teaching practices in history
(4 credits)
C) Cross-disciplinary courses and seminars
(13 credits)
To understand the adolescent in school situation, to manage the interpersonal relationship and to animate the class group
L'étudiant choisit une des deux activités suivantes. Le cours et le séminaire doivent être suivis durant le même quadrimestre.
FRq2 22.5h+22.5h 4 credits
Teacher(s):
> Nathalie Roland
> Morgane Senden (compensates Baptiste Barbot)
Nathalie Roland , Morgane Senden (compensates Baptiste Barbot)
FRq2 22.5h+22.5h 4 credits
Teacher(s):
> Nathalie Roland
> Morgane Senden (compensates Baptiste Barbot)
Nathalie Roland , Morgane Senden (compensates Baptiste Barbot)
The school institution and its context
L'étudiant choisit une des deux activités suivantes. Le cours et le séminaire doivent être suivis durant le même quadrimestre.
LAGRE2220
General didactics and education to interdisciplinarity
L'étudiant choisit soit LAGRE2220A (1+2q) soit l'AGRE2220S (2q).
FRq1+q2 37.5h 3 credits
Teacher(s):
> Stéphane Colognesi
> Severine De Croix
> Myriam De Kesel
> Jean-Louis Dufays
> Anne Ghysselinckx
> Véronique Lemaire
> Benoît Vercruysse
Stéphane Colognesi , Severine De Croix , Myriam De Kesel , Jean-Louis Dufays , Anne Ghysselinckx , Véronique Lemaire , Benoît Vercruysse
FRq2 20h 2 credits
Teacher(s):
> Xavier Delgrange
> Hervé Pourtois (coord.)
> Pierre-Etienne Vandamme
Xavier Delgrange , Hervé Pourtois (coord.) , Pierre-Etienne Vandamme