-
Content:
IMPORTANT NOTE: In accordance with article 138 para. 4 of the decree of 7 November 2013 concerning higher education and the academic organisation of studies, teaching practice placements will not be assessed in the September session. Students are required to make every effort to successfully complete the teaching practice in the June session, subject to having to retake the year.
Content:
Concevoir, planifier et évaluer des pratique d'enseignement et d'apprentissage
(13 credits)
FRq1+q2 60h 6 credits
Teacher(s):
> Cécile Coyette
> Sonia Ghorbal
> Laure Ninove (coord.)
Cécile Coyette , Sonia Ghorbal , Laure Ninove (coord.)
FRq1+q2 37.5h 3 credits
Teacher(s):
> Stéphane Colognesi
> Severine De Croix
> Myriam De Kesel
> Jean-Louis Dufays
> Anne Ghysselinckx
> Véronique Lemaire
> Benoît Vercruysse
Stéphane Colognesi , Severine De Croix , Myriam De Kesel , Jean-Louis Dufays , Anne Ghysselinckx , Véronique Lemaire , Benoît Vercruysse
Didactique et épistémologie d'une autre discipline (en ce compris le stage d'écoute)
(4 credits)
Students will choose one course from the followingFRq1 37.5h+10h 4 credits
Teacher(s):
> Marie-Laurence De Keersmaecker
Marie-Laurence De Keersmaecker
FRq1 22.5h 2 credits
Teacher(s):
> Myriam De Kesel (coord.)
> Marc de Wergifosse
> Gabriel Dias de Carvalho Junior
Myriam De Kesel (coord.) , Marc de Wergifosse , Gabriel Dias de Carvalho Junior
Complement to the didactics and epistemology of science course
(2 credits)
2 ECTS credits among
FRq1 18.5h 2 credits
Teacher(s):
> Marc de Wergifosse (coord.)
> Nathalie Matthys
Marc de Wergifosse (coord.) , Nathalie Matthys
FRq2 19h 2 credits
Teacher(s):
> Marc de Wergifosse (coord.)
> Nathalie Matthys
Marc de Wergifosse (coord.) , Nathalie Matthys
Comprendre et analyser l'institution scolaire et son contexte
(6 credits)
Séminaire d'observation et d'analyse de l'institution scolaire et de son contexte (en ce compris le stage d'observation)
(4 credits)
Choisir 1 des activités suivantes. Le cours et le séminaire doivent être suivis au même quadrimestre.
FRq2 20h 2 credits
Teacher(s):
> Xavier Delgrange
> Hervé Pourtois (coord.)
> Pierre-Etienne Vandamme
Xavier Delgrange , Hervé Pourtois (coord.) , Pierre-Etienne Vandamme
Animer un groupe et travailler en équipe
(4 credits)
Comprendre l'adolescent en situation scolaire, gérer la relation interpersonnelle et animer le groupe classe
(4 credits)
Choisir 1 des activités suivantes.
FRq2 22.5h+22.5h 4 credits
Teacher(s):
> Nathalie Roland
> Morgane Senden (compensates Baptiste Barbot)
Nathalie Roland , Morgane Senden (compensates Baptiste Barbot)
FRq2 22.5h+22.5h 4 credits
Teacher(s):
> Nathalie Roland
> Morgane Senden (compensates Baptiste Barbot)
Nathalie Roland , Morgane Senden (compensates Baptiste Barbot)