ILC
Place Cardinal Mercier 31/L3.03.33
1348 Louvain-la-Neuve
Assistant
ILC
Place Cardinal Mercier 31/L3.03.33
1348 Louvain-la-Neuve
Romero Muñoz, Eloy ; Decorte, Remy ; Dachet, Dylan. Applying cognitive grammar to the Count/Mass Distinction An exploratory case study with pre-service teachers. In: Review of Cognitive Linguistics, (2024). doi:10.1075/rcl.00187.rom.
Decorte, Remy ; Colognesi, Stéphane ; Dachet, Dylan ; Meunier, Fanny. Perceptions and practices of L2 teachers in metacognitive oracy instruction: A longitudinal case study. In: Australian Journal of Applied Linguistics, Vol. 7, no. 3, p. 1-36 (2024). doi:https://doi.org/10.29140/ajal.v7n2.1531.
Meunier, Fanny ; Decorte, Remy. Teaching alongside GenAI: affordances for language teaching and shifting agencies. In: Farr, Fiona ; Murray, Liam (eds.), Routledge Handbook of Language Learning and Technology, Farr, F. & Murray, L.: London, Routledge., 2024, p. tba. 9780367528973 (Accepté/Sous presse).
Decorte, Remy. From Chalkboards to Chatbots: Will AI Claim our Language Classrooms?. Journée d'étude CLUB : À quoi ressembleront l’apprentissage et l’enseignement des langues à l’université dans 5 ans ? (Université Libre de Bruxelles , 21/05/2024).
Decorte, Remy ; Meunier, Fanny. Leveraging AI for effective lesson plan design in language education. AI in Language Education (UCLouvain St Louis, Brussels, 27/03/2024).
Romero Muñoz, Eloy ; Decorte, Remy ; Dachet, Dylan. De l’importance des croyances des enseignant. es en formation. Bilan d’une expérience sur l’utilisation de la Grammaire Cognitive en formation initiale. (Dé)construire la norme / (De)constructing the norm - Journée d’étude des doctorant.es PRISMES (Paris, France, 30/09/2023).
Romero Muñoz, Eloy ; Decorte, Remy. Why a good theory does not necessarily make a better textbook: The case of Foreign Language teaching materials within the Applied Cognitive Linguistics framework. ConGram23 - IV Congrés International Sobre L'ensenyament de la Grammatica (Valéncia, du 25/01/2023 au 27/01/2023).
Romero Muñoz, Eloy ; Decorte, Remy ; Dachet, Dylan. Investigating preservice teachers’ acceptance of Cognitive Grammar as a viable innovation: A case study. CogLing Days 2022 (Tilburg, Netherlands, du 08/12/2022 au 09/12/2022).
Bulon, Amélie ; Decorte, Remy ; Delvigne, Nathalie ; Tybergin, Nicolas ; Meurice, Alice. Accompagnement Personnalisé En Langues Modernes Au 1er Degré Du Secondaire : Une Recherche Collaborative Pour Aider à Surmonter Les Obstacles Liés à l’oralité. Didactifen 2020 (du 07/07/2020 au 08/07/2020).