Aller au contenu principal
Accueil
  • Les études
    • Les formations
    • Les facultés
    • S'informer
    • S'inscrire
    • Accompagnement
    • La vie étudiante
    • Étudiant international
    • Les études
  • La recherche
    • Structures
    • Chercher à l'UCLouvain
    • Innovation et partenariats
    • Réalisations
    • Infos générales
    • Opportunities for Ukrainian
    • La recherche
  • L'université
    • L'UCLouvain
    • International
    • UCLouvain & Société
    • Services
    • Espace emploi
    • Alumni Louvain
    • Accès et mobilité
    • L'université
  • My UCL
  • fr
    • en
Accueil

  • My UCL
  • en
  • Université catholique de Louvain
    • Les
      études
    • La
      recherche
    • L'université
  1. Accueil
  2. Répertoire
  3. Alice Meurice

  • Contact
  • Office Hours
  • Biographie
  • Publications

Office hours: Tuesdays from 3.00 to 4.00 pm (or make an appointment by e-mail)

Place Blaise Pascal, 1 - bureau c. 364

2019

Delforge, Carole ; Meurice, Alice ; Van de Vyver, Julie. Le numérique en classe en 2 temps 3 mouvements – Évaluation d'un scénario de formation continuée. In: Alsic, Vol. 1, no.22, p. 1-26 (2019). doi:10.4000/alsic.4019.

http://hdl.handle.net/2078.1/223523

2019

Pérez-Paredes, Pascual ; Ordoñana Guillamón, Carlos ; Van de Vyver, Julie ; Meurice, Alice ; Aguado Jiménez, Pilar ; Conole, Grainne ; Sánchez Hernández, Purificación. Mobile data-driven language learning: Affordances and learners’ perception. In: System, Vol. 84, no.1, p. 145-159 (2019). doi:10.1016/j.system.2019.06.009.

http://hdl.handle.net/2078.1/218150

2020

Meurice, Alice ; Meunier, Fanny. Designing In-Service Teacher Training for Computer-and Mobile-Assisted Foreign Language Learning: A Mixed-Methods and SWOT Analysis of the TELL-OP Training Module for Language Professionals. In: Alberto Andujar, Recent Tools for Computer- and Mobile-Assisted Foreign Language Learning (Advances in educational technologies and instructional design book series), IGI Global: (United States) Hershey, PA, 2020, p. 289-306. 978-1-7998-1097-1. doi:10.4018/978-1-7998-1097-1.ch014.

http://hdl.handle.net/2078.1/222524

2019

Meunier, Fanny ; Meurice, Alice ; Van de Vyver, Julie. Empowering teachers and learners in and beyond classrooms: focus on OEPs in reading practices. In: Anna Comas-Quinn, Ana Beaven, and Barbara Sawhill (eds), New case studies of openness in and beyond the language classroom, Research-publishing.net, 2019, p. 1-218. 978-2-490057-51-1. doi:10.14705/rpnet.2019.37.974 (Soumis).

http://hdl.handle.net/2078.1/218283

2020

Bulon, Amélie ; Decorte, Remy ; Delvigne, Nathalie ; Tybergin, Nicolas ; Meurice, Alice. Accompagnement Personnalisé En Langues Modernes Au 1er Degré Du Secondaire : Une Recherche Collaborative Pour Aider à Surmonter Les Obstacles Liés à l’oralité. Didactifen 2020 (du 07/07/2020 au 08/07/2020).

http://hdl.handle.net/2078.1/243383

2019

Delforge, Carole ; Meurice, Alice ; Meunier, Fanny. How to become a proficient digital teacher designing a mobile hunt. Mobile Language Learning Experience. International Conference (New York, du 21/02/2019 au 22/02/2019).

http://hdl.handle.net/2078.1/214260

2019

Meurice, Alice ; Véronique Henin ; Marie Van Reet. Learners’ emotional response to a complex video-creation task. CALL and complexity – short papers from EUROCALL 2019 (Louvain-la-Neuve, du 27/08/2019 au 31/08/2019). In: CALL and complexity – short papers from EUROCALL 2019, Research-publishing.net, 2019. 9782490057535, p. 431 pages. doi:10.14705/rpnet.2019.38.1024.

http://hdl.handle.net/

2019

Delforge, Carole ; Van de Vyver, Julie ; Meurice, Alice. Learning to design a mobile hunt on Actionbound: a complex task?. CALL and complexity – short papers from EUROCALL 2019 (Louvain-la-Neuve, du 27/08/2019 au 31/08/2019). In: CALL and complexity – short papers from EUROCALL 2019, Research-publishing.net, 2019. 9782490057535, p. 431 pages. doi:10.14705/rpnet.2019.38.993.

http://hdl.handle.net/2078.1/223517

2018

Van de Vyver, Julie ; Meurice, Alice ; Meunier, Fanny ; Delvigne, Nathalie ; Delforge, Carole. Actionbound et ses jeux de piste : la technologie mobile au service de l’apprentissage des langues. ABC-DAY 2018 (Bruxelles, BE, 25/05/2018).

http://hdl.handle.net/2078/218175

2018

Meurice, Alice ; Van de Vyver, Julie ; Meunier, Fanny ; Delforge, Carole ; Delvigne, Nathalie. Open your data: Digital literacies and language learning through the mobile app Actionbound. CALL Research Conference 2018 - CALL Your Data. (Bruges, du 04/07/2018 au 06/07/2018). In: CALL Your Data. Proceedings of the XIXth International CALL Research Conference (4-6 July 2018, Brugge, Belgium), University of Antwerp: Antwerp, 2018. 9789057285943, p. 1-388.

http://hdl.handle.net/2078.1/218179

2017

Van de Vyver, Julie ; Meurice, Alice. The TELL-OP app : when data-driven learning meets mobile learning. BAAHE (Louvain-la-Neuve, BE, 01/12/2017).

http://hdl.handle.net/2078.1/218174

L'UCLouvain & vous

  • Futur étudiant
  • Futur doctorant
  • Futur chercheur
  • Alumni
  • Soutenir l'UCLouvain
  • Presse

L'UCLouvain en bref

  • L'Université
  • Facultés
  • Instituts de recherche
  • Sites
  • Catalogue des formations
  • International

L'UCLouvain en pratique

  • Inscriptions
  • Répertoire
  • Bibliothèques
  • Agenda
  • Contact & accès
  • Emploi
Copyright 2023 -  Université catholique de Louvain  - Vie privée  - Urgence  - KU Leuven
© Université catholique de Louvain