ILC
Place Cardinal Mercier 31/L3.03.33
1348 Louvain-la-Neuve
- Accueil
- Répertoire
- Alice Meurice
Alice Meurice
Doctorante UCL
Office hours: Tuesdays from 3.00 to 4.00 pm (or make an appointment by e-mail)
Place Blaise Pascal, 1 - bureau c. 364
- Diplômes
Année Label Institution 2010 Master en communication multilingue Université catholique de Louvain 2018 Master en langues et littératures modernes à finalité didactique Université catholique de Louvain
Berdal-Masuy, Françoise ; Meurice, Alice ; Delforge, Carole ; Herbinaux, Nadège ; Van de Vyver, Julie ; Dupal, Jérémie ; Henin, Véronique ; Palm, Marie. Les pratiques de production orale en classe de langues : Observation de pratiques didactiques. In: "Nexus", Vol. 3, no.1, p. 25-55 (2023). doi:https://doi-org.proxy.bib.uclouvain.be:2443/10.14428/nexus.v3i1.
Delforge, Carole ; Meurice, Alice ; Van de Vyver, Julie. Le numérique en classe en 2 temps 3 mouvements – Évaluation d'un scénario de formation continuée. In: Alsic, Vol. 1, no.22, p. 1-26 (2019). doi:10.4000/alsic.4019.
Pérez-Paredes, Pascual ; Ordoñana Guillamón, Carlos ; Van de Vyver, Julie ; Meurice, Alice ; Aguado Jiménez, Pilar ; Conole, Grainne ; Sánchez Hernández, Purificación. Mobile data-driven language learning: Affordances and learners’ perception. In: System, Vol. 84, no.1, p. 145-159 (2019). doi:10.1016/j.system.2019.06.009.
Meurice, Alice ; Meunier, Fanny. Designing In-Service Teacher Training for Computer-and Mobile-Assisted Foreign Language Learning: A Mixed-Methods and SWOT Analysis of the TELL-OP Training Module for Language Professionals. In: Alberto Andujar, Recent Tools for Computer- and Mobile-Assisted Foreign Language Learning (Advances in educational technologies and instructional design book series), IGI Global: (United States) Hershey, PA, 2020, p. 289-306. 978-1-7998-1097-1. doi:10.4018/978-1-7998-1097-1.ch014.
Meunier, Fanny ; Meurice, Alice ; Van de Vyver, Julie. Empowering teachers and learners in and beyond classrooms: focus on OEPs in reading practices. In: Anna Comas-Quinn, Ana Beaven, and Barbara Sawhill (eds), New case studies of openness in and beyond the language classroom, Research-publishing.net, 2019, p. 1-218. 978-2-490057-51-1. doi:10.14705/rpnet.2019.37.974 (Soumis).
Bulon, Amélie ; Decorte, Remy ; Delvigne, Nathalie ; Tybergin, Nicolas ; Meurice, Alice. Accompagnement Personnalisé En Langues Modernes Au 1er Degré Du Secondaire : Une Recherche Collaborative Pour Aider à Surmonter Les Obstacles Liés à l’oralité. Didactifen 2020 (du 07/07/2020 au 08/07/2020).
Delforge, Carole ; Meurice, Alice ; Meunier, Fanny. How to become a proficient digital teacher designing a mobile hunt. Mobile Language Learning Experience. International Conference (New York, du 21/02/2019 au 22/02/2019).
Meurice, Alice ; Véronique Henin ; Marie Van Reet. Learners’ emotional response to a complex video-creation task. CALL and complexity – short papers from EUROCALL 2019 (Louvain-la-Neuve, du 27/08/2019 au 31/08/2019). In: CALL and complexity – short papers from EUROCALL 2019, Research-publishing.net, 2019. 9782490057535, p. 431 pages. doi:10.14705/rpnet.2019.38.1024.
Delforge, Carole ; Van de Vyver, Julie ; Meurice, Alice. Learning to design a mobile hunt on Actionbound: a complex task?. CALL and complexity – short papers from EUROCALL 2019 (Louvain-la-Neuve, du 27/08/2019 au 31/08/2019). In: CALL and complexity – short papers from EUROCALL 2019, Research-publishing.net, 2019. 9782490057535, p. 431 pages. doi:10.14705/rpnet.2019.38.993.
Van de Vyver, Julie ; Meurice, Alice ; Meunier, Fanny ; Delvigne, Nathalie ; Delforge, Carole. Actionbound et ses jeux de piste : la technologie mobile au service de l’apprentissage des langues. ABC-DAY 2018 (Bruxelles, BE, 25/05/2018).
Meurice, Alice ; Van de Vyver, Julie ; Meunier, Fanny ; Delforge, Carole ; Delvigne, Nathalie. Open your data: Digital literacies and language learning through the mobile app Actionbound. CALL Research Conference 2018 - CALL Your Data. (Bruges, du 04/07/2018 au 06/07/2018). In: CALL Your Data. Proceedings of the XIXth International CALL Research Conference (4-6 July 2018, Brugge, Belgium), University of Antwerp: Antwerp, 2018. 9789057285943, p. 1-388.
Van de Vyver, Julie ; Meurice, Alice. The TELL-OP app : when data-driven learning meets mobile learning. BAAHE (Louvain-la-Neuve, BE, 01/12/2017).