IPSY
Place Cardinal Mercier 10/L3.05.01
1348 Louvain-la-Neuve
Aspirante FNRS
IPSY
Place Cardinal Mercier 10/L3.05.01
1348 Louvain-la-Neuve
Since October 2023, Eve Francotte is a PhD student in the Interdisciplinary Research Group in Socialisation, Education and Training (GIRSEF), under the supervision of Professors Liesje Coertjens and Stéphane Colognesi. Her thesis focuses on pedagogical differentiation, and specifically the distinction between convergent and divergent differention. More precisely, her PhD project aims to explore the connections between these pedagogical practices and teachers' justice beliefs and their work environment.
Francotte, Eve ; Colognesi, Stéphane ; Coertjens, Liesje. Co-creating tools to monitor first graders’ progress in reading: A balancing act of perceived usefulness, flexibility and workload. In: Frontiers in Education, Vol. 8, p. 1111420 (2023). doi:10.3389/feduc.2023.1111420.
Wiertz, Christine ; Blondeau, Benoit ; Francotte, Eve ; Galand, Benoît ; Colognesi, Stéphane. Utiliser une grille critériée pour évaluer les explications orales de ses pairs : quels fonctionnements et quels effets ?. In: Évaluer. Journal international de recherche en éducation et formation, Vol. 8, no. 2, p. 51-88 (2022).
Francotte, Eve ; Colognesi, Stéphane ; Coertjens, Liesje. Co-construire des outils pour suivre le progrès des élèves de 6-7 ans en lecture : un équilibre entre utilité perçue, flexibilité et charge de travail. ADMEE - L'évaluation face aux défis de la diversité et de l'inclusion : entre normes et différenciations (Braga, Portugal, du 24/01/2024 au 26/01/2024).
Francotte, Eve ; Colognesi, Stéphane ; Coertjens, Liesje. Co-conception d’un outil pour suivre le progrès des élèves en lecture en première primaire. DIDACTIfen - Évaluation et didactiques, évaluation et formation des enseignants. (Liège, du 04/07/2022 au 05/07/2022).
Francotte, Eve ; Baudoin, Noémie ; Coertjens, Liesje ; Galand, Benoît ; Crépin, Françoise ; Quittre, Valérie ; Baye, Ariane ; Monseur, Christian ; Lafontaine, Dominique. Enquête multidimensionnelle et systémique relative au bien-être à l’école et au climat scolaire (OASE 7) – Rapport final, 2023.