Culturele voormiddag in Brussel

ILV Bruxelles Woluwe, Charleroi, Louvain-La-Neuve, Mons

Op woensdag 23 november jl. hebben de studenten van de groep LNeer 1810 vergezeld door hun docente, Mevrouw H. Bufkens, een uitstapje naar Brussel gemaakt.

Eerst hebben de studenten kunnen genieten van de prachtige tentoonstelling ‘Vlaamse miniaturen’ in de Koninklijke Bibliotheek van België.
Daarna gaf H. Bufkens in het Librarium van de bibliotheek een exposé over het ontstaan van Brussel en de geschiedenis van de stad door de eeuwen heen; een historisch overzicht dat goed aansloot op de tentoonstelling.

Tenslotte kwam er nog een bezoek aan de Grote Markt waar H. Bufkens de studenten al de nodige uitleg verschafte over stijl en versiering van de mooie ambachtshuizen en andere prestigieuze gebouwen van dit uitzonderlijke kunstpatrimonium.

Kortom, een rijk gevulde voormiddag in het Nederlands met veel cultuur in een ontspannen sfeer !

Studenten van de groep LNEER1810_Grote Markt 23.11.11   studenten van de groepLNEER1810

Publié le 30 novembre 2011