L'art contemporain et les droits de l'homme - groupe LNEER 1500 (groupe interfacultaire niveau avancé)

ILV Bruxelles Woluwe, Charleroi, Louvain-La-Neuve, Mons

Le samedi 17 novembre 2012, les étudiants ILV du groupe LNEER1500 ont fait une sortie culturelle à Mechelen dans le cadre de leur cours de néerlandais.

Op zaterdag 17 november 2012 hebben de studenten van de interfacultaire groep NEER 1500 met hun docente, Mevrouw Rita Fenendael, een uitstapje naar Mechelen gemaakt.
Een rijkelijk gevulde voormiddag in het teken van hedendaagse kunst en mensenrechten. ‘Alleen al voor de stad was het de moeite waard !’, zeiden enthousiast een paar studenten. Bezoek bij een antiquair, oefening in vrijwel alle bouwstijlen (romaans, gotiek, renaissance, barok, rococo, classicisme, art nouveau …) en schilderkunst (Vlaamse Primitieven, Van Dijck, Rik Wouters en vooral hedendaagse kunst uit alle werelddelen). Hedendaagse kunst gewijd aan de mensenrechten in vier prachtig gerenoveerde sites van de stad.
Kortom, stof tot nadenken en communicatie. Een must !

Publié le 26 novembre 2012