L'histoire de Bruxelles à travers les siècles des Nederlanden et Bruxelles comme capitale de l'art au 15 et 16è siècle

ILV Bruxelles Woluwe, Charleroi, Louvain-La-Neuve, Mons

Op vrijdag 7 december 2012 hebben de ILV-studenten van de interfacultaire groep Neer 1300 een cultureel uitstapje naar Brussel gemaakt in het kader van hun les
Nederlands.

Op vrijdag 7 december 2012 hebben de studenten van de groep LNeer 1300 vergezeld door hun docente, Mevrouw H. Bufkens, een uitstapje naar Brussel gemaakt.

Als voorgerecht gaf H. Bufkens in de mooie lokalen van de prestigieuze Koninklljke Bibliotheek van België een uitgebreide uiteenzetting over het ontstaan van Broek-sella (Brussel) en de geschiedenis van onze hoofdstad door de eeuwen heen.

Daarna kregen de studenten de gelegenheid om enkele belangrijke schilders uit de vijftiende t.e.m. de zeventiende eeuw te ontdekken in het Koninklijk Museum voor Oude Kunst ; een illustratie van Brussel als hoofdstad van de kunst die goed aansloot op de uiteenzetting over de Bourgondische en Spaanse Nederlanden.

Als afsluiter kwam er nog een bezoek aan de Grote Markt waar H. Bufkens de studenten al de nodige uitleg verschafte over stijl en versiering van de mooie ambachtshuizen en andere prestigieuze gebouwen van dit uitzonderlijke kunstpatrimonium.

Kortom, een rijk gevulde voormiddag in het Nederlands met veel cultuur in een ontspannen sfeer !

Publié le 10 décembre 2012