Les Erasmus sortants en visite à Gand

ILV Louvain-La-Neuve

Op woensdag 9 november jl. is de interfacultaire groep LNeer 1300 niveau moyen naar Gent gegaan. Deze verrijkende excursie werd de concrete afsluiter van een reeks lessen met presentaties over bekende Gentenaren,  Gentse culturele evenementen en het architecturale patrimonium van de stad.

In de voormiddag hebben de studenten één van de  mooiste gebouwen van de Universiteit Gent  aangedaan :  het Pand.

Daarna stond er een historische stadswandeling rond de middeleeuwse torens, het Gravensteen en de Sint Baafskathedraal  op het programma.   In de kathedraal konden de studenten de net gerestaureerde buitenpanelen van het Lam Gods bewonderen.  Voor een verkwikkende middagpauze met lunch werd er gekozen voor het ruime art-decocafé van het kunstencentrum VOORUIT , een gezellige ontmoetingsplaats die aan deze studenten uit verschillende faculteiten de kans bood nader kennis met elkaar te maken en hun indrukken over de stad te delen. In de namiddag werd er op weg naar het Citadelpark nog een bezoek gebracht aan de kerk van de bekende St Pietersabdij.  Het tweede deel van de dag werd volledig gewijd aan het bezoek van het Museum voor Schone Kunsten waar de studenten zich konden verdiepen in de kunst van talrijke Vlaamse schilders en meer bepaald de schilders van de Latemse School.

Voor de meesten  was dit eerste bezoek aan deze fascinerende en  sfeervolle universiteitsstad  een unieke kans om enkele pronkstukken uit ons cultureel erfgoed  te ontdekken.

Kortom, een voor herhaling vatbare belevenis.

Publié le 10 novembre 2016