sortie culturelle des étudiants de l'ILV - Département de néerlandais - groupe LNEER 1810 (Bac 2 - HIST-ARKE-LAFR-CLAS)

ILV Bruxelles Woluwe, Charleroi, Louvain-La-Neuve, Mons

Op donderdag 8 maart 2013 hebben de studenten van het 2de bachelor van de Faculteit Philosophie, arts et lettres (HIST, ARKE, LAFR, CLAS) een cultureel uitstapje gemaakt naar Leuven in het kader van hun les Nederlands.

De studenten vergezeld door hun docente, mevrouw H. Bufkens, hebben er in de eerste plaats kunnen genieten van een rondleiding in de Centrale Bibliotheek . Tijdens dit bezoek werd de nadruk gelegd op de woelige geschiedenis van dit gebouw, de internationale uitstraling van de bibliotheek en haar kunstwerken. De studenten hebben er eveneens de zaal met kostbare manuscripten kunnen bewonderen, gevolgd door het boeiende studentenmuseum.

Hierbij kregen de studenten de gelegenheid om zich te verdiepen in de geschiedenis van hun universiteit tot in de jaren van de splitsing.
Daarna zorgde H. Bufkens nog voor een begeleide wandeling waarin de voornaamste bezienswaardigheden van Leuven aan bod kwamen zoals het stadhuis, de oudste universiteitscolleges en het Groot Begijnhof dat deel uitmaakt van het Werelderfgoed.

Dit uitstapje heeft als doel de taalkundige doelstellingen van de les Nederlands te concretiseren in een ontspannen sfeer en tevens kennis te maken met het rijke patrimonium van Vlaanderen.

Groupe LNEER 1810 -  8 mars 2013

Publié le 11 mars 2013