UCL-KULeuven : le tandem roule toujours !

ILV Bruxelles Woluwe, Charleroi, Louvain-La-Neuve, Mons

Les 20, 27 avril et 11 mai derniers, les soirées d’élections des « tandems d’or », organisées à Leuven et à Louvain-la-Neuve, ont clôturé de manière festive et ludique les projets Tandem des départements de néerlandais (ILV-UCL) et de français (ILT-KU Leuven).

Dit jaar hebben de Instituten voor levende talen van de UCL en van de KU Leuven hun vruchtzame samenwerking verdergezet in het kader van het Tandemproject en hebben die zelfs uitgebreid tot de Faculteiten Rechtsgeleerdheid en Droit. Dit project dat zowel door de rectors van beide universiteiten wordt gesteund als door de decanen van de betrokken faculteiten geeft aan de studenten de gelegenheid om hun studiegenoten van de andere taalgemeenschap (POL en SOC, TEW en Rechten van de KU Leuven) te leren kennen en er zelfs vriendschap mee te sluiten.

De driehonderd tandems hebben in de loop van het academiejaar en naargelang de activiteiten die ze hadden gekozen inderdaad de kans gekregen om levensecht te communiceren in de taal van Vondel en van Molière. De resultaten waren zichtbaar : een vergrote taalkennis maar ook een verruiming op persoonlijk en cultureel vlak.

Zoals het Hongaars spreekwoord zegt “je bent zoveel keren mens als je spreekt”.

Foto: Verkiezing van de gouden Tandem - Jubileumzaal Leuven

Publié le 25 mai 2016