Uitnodiging van de KULeuven - maandag 14 maart 2011 - Invitation de la KULeuven - lundi 14 mars 2011

ILV Bruxelles Woluwe, Charleroi, Louvain-La-Neuve, Mons

Op maandag 14 maart zijn de ILV studenten van de les LNEER1211 (GERM / ROGE 1BA) en GERM2523B (GERM / ROGE 2M) ingegaan op de uitnodiging van de studenten Nederlands van de KULeuven.

Hun studentenvereniging organiseerde die dag een ontmoetingsavond voor studenten Nederlands. Ze hebben natuurlijk hun eigen leden uitgenodigd, alsook studenten die Nederlands als tweede taal studeren en Nederlanders die aan de KULeuven studeren. Volgens hen een ideale gelegenheid om kennis te maken met de studenten Nederlands aan de UCL, vandaar dat deze uitnodiging zich ook uitstrekte over de taalgrens heen!
Concreet ging het om een 'Belgische bieren en Hollandse kazen'-avond, en
deze ging door in feestzaal Pangaea, om 20u30. Er was dus gelegenheid om tijdens het nuttigen van een drankje en een hapje elkaar te leren kennen en ervaringen uit te wisselen. Een uitstekend initiatief dat zeker een tegenuitnodiging verdient!

Ces derniers organisaient une rencontre avec les étudiants apprenant le néerlandais à l’ILT (Instituut voor Levende Talen) ainsi qu’avec les étudiants hollandais inscrits à la KULeuven. Il leur a semblé logique d’étendre l’invitation, par delà la frontière linguistique, aux étudiants en langue néerlandaise de l’UCL.
La soirée a eu lieu en la salle Pangaea à 20.30 h. Concrètement il s’agissait d’une soirée informelle où tout en dégustant des bières belges et des fromages hollandais, les étudiants ont eu l’occasion de faire connaissance et de comparer leurs expériences dans l’apprentissage de la langue de Vondel. Une belle initiative qui invite à une suite … à l’UCL.

Publié le 05 décembre 2011