De tandems NL/FR zijn weer vertrokken !

ILV Louvain-La-Neuve

De afgelopen weken hebben de studenten Rechten en ESPO, samen met hun leerkrachten Nederlands, studenten van de KU Leuven ontvangen. In de klaslokalen van het ILV hebben ze kennisgemaakt met hun tandempartners, met wie ze in de loop van dit academiejaar leuke en leerrijke activiteiten in de twee landstalen zullen ondernemen.

Het was soms moeilijk kiezen, maar na een uurtje energiek speeddaten, konden alle 390 deelnemers gezellig kennismaken met hun uitverkoren tandempartner terwijl ze voorzien werden van een broodje en een frisdrankje. In het totaal vormden 60 eerstejaarsstudenten Rechten, 80 tweedejaarsstudenten ECGE en INGE, 31 masterstudenten COMU en 24 studenten SPOL, SOCA, HUSO en master GRH een tandem met de studenten van de KU Leuven.

Dit is al de vierde editie van een succesvolle samenwerking van de taleninstituten van beide universiteiten, het ILT en het ILV.

Publié le 27 octobre 2017