Nederlands spreken in de mooiste stad van Vlaanderen

ILV Louvain-La-Neuve

Een cultureel taalbad in Brugge

Op vrijdag  1 december 2017 hebben de studenten van de interfacultaire groep LNeer 1300, vergezeld door hun  docente,  H. Bufkens, een daguitstap  naar Brugge gemaakt.

In de ochtend stond er een uitgebreide stadswandeling op het programma waarbij de studenten een bezoek brachten aan het Prinselijk Begijnhof Ten Wijngaerde, de  Godshuizen, de Rozenhoedkaai en de Onze-Lieve-Vrouwekerk met haar museum waar ze o.a. de praalgraven van Karel de Stoute en Maria Van Bourgondië konden bewonderen.
Na een middaglunch die aan de studenten de gelegenheid gaf om nader kennis met elkaar te maken  liep de geleide stadwandeling verder naar de Hanzewijk en de minder toeristische kunstschatten van Brugge zoals de St Annawijk.
Als afsluiter werd er op de Markt nog een bezoek gebracht aan het stadhuis; het oudste van België met een prachtige Gotische Zaal en het Brugse Vrije; het vroegere Tribunaal van de stad.
Kortom, een geslaagd  ééndaags  taalbad met cultuur op de koop toe en een leuke eindejaarsfeer in  een wondermooie omgeving.

De studenten LNeer 1300 in de Gotische Zaal van het Stadhuis Brugge.

Publié le 11 décembre 2017