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Thesis
Aulit, Laetitia. Atenuación e intensificación para posicionarse en contextos de controversia : estudio de interacciones digitales escritas y orales sobre tradiciones españolas, prom. : De Cock, Barbara, 29/09/2023.
Dubois, Tanguy. The development of probabilistic grammars in spoken english as a foreign language, prom. : Paquot, Magali ; Szmrecsanyi, Benedikt, 10/11/2023.
Marsily, Aurélie. La petición en español peninsular : producción y percepción de la cortesía verbal en las estrategias de petición de hablantes nativos y francófonos de Bélgica, prom. : De Cock, Barbara, 10/06/2022.
Vandeweerd, Nathan. Phraseological complexity in L2 French : investigating variation across modes, prom. : Paquot, Magali ; Housen, Alex, 05/07/2022.
Pierre, Emeline. Agent-defocussing structures in Spanish, English and French : a contrastive corpus-based account of the interaction between different passive-like structures , prom. : De Cock, Barbara, 17/09/2021.
Lombart, Erika. Analyse formelle et pragmatique de l’implicite non conventionnel dans les forums de discussion Doctissimo , prom. : Fairon, Cédrick ; Cougnon, Louise-Amélie, 02/09/2021.
Tack, Anaïs. Mark my words ! On the automated prediction of lexical difficulty for foreign language readers, prom. : Fairon, Cédrick ; Desmet, Piet ; François, Thomas, 25/06/2021.
Lecouvet, Mathieu. Syntactic diversity and functional adequacy in L2 German writing : a multi-dimensional investigation of L2 learners’ syntactic behavior at the interface with discourse organization , prom. : Degand, Liesbeth ; Suñer, Ferran, 30/11/2021.
Nguyen, Sinh Vien. Pratiques et représentations du français et de la francophonie à Hué, prom. : Lucchini, Silvia ; Duong, Cong Minh, 08/06/2020.
Dupont, Maïté. Conjunctive markers of contrast in English and French : from syntax to lexis and discourse, prom. : Granger, Sylviane ; Degand, Liesbeth, 05/04/2019.
Hendrikx, Isa. The acquisition of intensifying constructions in Dutch and English by French-speaking CLIL and non-CLIL students : cross-linguistic influence and exposure effects , prom. : Van Goethem, Kristel ; Meunier, Fanny, 25/01/2019.
Laporte, Samantha. The patterning of the high-frequency verb 'make' in varieties of English : a Construction Grammar approach, prom. : Gilquin, Gaëtanelle, 25/06/2019.
Dumont, Amandine. Fluency and disfluency : a corpus study of non-native and native speaker (dis)fluency profiles, prom. : Gilquin, Gaëtanelle ; Granger, Sylviane, 22/05/2018.
Grosman, Iulia. Évaluation contextuelle de la (dis)fluence en production et perception : pratiques communicatives et formes prosodico‐syntaxiques en français , prom. : Degand, Liesbeth ; Simon, Anne-Catherine, 14/12/2018.
Crible, Ludivine. Discourse markers and (dis)fluency across registers : a contrastive usage-based study in English and French, prom. : Degand, Liesbeth ; Gilquin, Gaëtanelle, 14/02/2017.
Rasson, Marie. Interpretaciones y funciones del pronombre indefinido "uno" : análisis de tres variedades geográficas (Chile, España y México) y de tres géneros discursivos (conversaciones, foro digital y redacciones), prom. : De Cock, Barbara, 21/12/2017.
Schutz, Natassia. Verbs in English for academic purposes : a cross-disciplinary corpus-driven study, prom. : Granger , Sylviane, 14/03/2017.
Romainville, Anne-Sophie. Compétence métalangagière, origine sociale et trajectoires scolaires : analyse sociolinguistique des difficultés langagières dans l’enseignement secondaire belge francophone , prom. : Hambye, Philippe, 21/11/2016.
Christodoulides, George. Effects of cognitive load on speech production and perception, prom. : Simon, Anne Catherine, 05/09/2016.
Michaux, Marie-Catherine. Klemtoonproductie en -perceptie door Franstalige NVT-leerders, prom. : Hiligsmann, Philippe ; Caspers, Johanneke , 28/10/2016.
Nzoimbengene, Philippe. Les 'discourse markers' en lingála : étude sémantique et pragmatique sur base d'un corpus de lingála de Kinshasa oral, prom. : Degand, Liesbeth, 15/09/2016.
Möller, Verena. The impact of educational setting : a study of the English passive in German EFL and CLIL learners, prom. : Heid, Ulrich ; Granger, Sylviane, 09/03/2016.
Brognaux, Sandrine. Expressive speech synthesis : research and system design with hidden Markov models , prom. : Saerens, Marco ; Dutoit, Thierry ; Beaufort, Richard, 14/12/2015.
Nicaise, Eric. Highlighting linguistic features of native-English teacher talk as a reference framework for French-speaking EFL teachers : a corpus study, prom. : Meunier, Fanny, 10/02/2015.
Scheirs, Veronique. Morpho-Syntax von deutschen und französischen Bewegungsausdrücken im Fremdspracherwerb des Deutschen bei französischsprachigen Lernern, prom. : Sabel, Joachim ; Bouillon, Henri, 23/01/2015.
Mariscal, Vincent. Soyez sans crainte : normalisation langagière et comportementale au travail en contexte capitaliste néolibéral : une analyse critique de manuels de management et de communication d'entreprise, prom. : Hambye, Philippe, 13/07/2015.
Littré, Damien. A cognitive, longitudinal study of the use of the English present progressive by intermediate and advanced French-speaking learners, prom. : Meunier, Fanny, 02/12/2014.
Vincent, Arnaud. A corpus linguistics approach to the rhetorical God gap in U.S. presidential campaigns, prom. : Meunier, Fanny, 02/10/2014.
Arbid Mouchantaf, Eugenie. Engagement politique vs distanciation professionnelle : dans deux quotidiens libanais : l’exemple de la couverture de la guerre de 2006 à travers An-Nahar et As-Safir, prom. : Lits, Marc, 27/06/2014.
Bardiaux, Alice. La prosodie de quelques variétés de français en Belgique : analyse perceptive et acoustique, prom. : Simon, Anne-Catherine, 28/04/2014.
Goossens, Diane. Quantity approximation in business language : a contrastive, corpus-driven approach (Dutch, English, French), prom. : De Cock, Sylvie ; Hiligsmann, Philippe, 31/01/2014.
Nimbona, Gélase. Étude contrastive de la prosodie du kirundi et du français : analyse des transferts prosodiques du kirundi au français parlé au Burundi, prom. : Simon, Anne-Catherine, 29/10/2014.
Küppers, Anne. Private state in public media : potential subjective elements in french-speaking (online) news, prom. : Degand, Liesbeth ; Simon, Anne Catherine, 29/08/2013.
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