Actualités du site cecl

Collaborative learning for virtual higher education:...

In the context of our ARC project MOOCresearch2.0: A mixed-method and multidisciplinary approach to socio-cognitive conflicts in online educational platforms, we have the pleasure to welcome Prof. Miguel Angel Herrera Pavo who will deliver a talk on “Collaborative learning for virtual higher...
Cliquez pour en savoir plus
Education in times of ChatGPT

ChatGPT and Education

In the context of our ARC project MOOCresearch2.0: A mixed-method and multidisciplinary approach to socio-cognitive conflicts in online educational platforms, on May 24th, we had the pleasure to welcome Prof. Carlos Alario-Hoyos to present an academic talk on "Education in times...
Cliquez pour en savoir plus
MOOCresearch2.0 Meeting

MOOCresearch2.0 Meeting

Le projet ARC MOOCresearch2.0 vous invite cordialement à sa deuxième réunion du comité d'accompangement. Le projet ARC "MOOCresearch2.0 : A mixed-method and multidisciplinary approach to socio-cognitive conflicts in online educational platforms" étudie les conflits socio-cognitifs...
Cliquez pour en savoir plus
Saisir l’expression linguistique du conflit dans les discussions Wikipédia. Corpus et systèmes de marqueurs

4ième Séminaire ARC

Dans le cadre de notre projet ARC MOOCresearch2.0 : A mixed-method and multidisciplinary approach to socio-cognitive conflicts in online educational platforms, nous avons le plaisir d'accueillir Dr. Céline Poudat qui fera une présentation à laquelle vous êtes cordialement invité·e....
Cliquez pour en savoir plus
Bilan d’une recherche sur les dispositifs de formation hybrides

Séminaire ARC

Dans le cadre du projet ARC « MOOCresearch2.0: A mixed-method and multidisciplinary approach to socio-cognitive conflicts in online educational platforms », nous avons le plaisir d’accueillir la Prof. Bernadette CHARLIER de l’Université de Fribourg, Suiss, qui fera une...
Cliquez pour en savoir plus