Post-doctoral Hoover Fellowship in Economic and Social Ethics

Deadline 28/02/2010

Post-doctoral Hoover Fellowship in Economic and Social Ethics
Université catholique de Louvain 2010-2011

Thanks to the continued support of the Hoover Foundation for the Development of the Catholic University of Louvain (UCL), the Hoover Chair of Economic and Social Ethics hosts every year a number of post-doctoral fellows. The fellowhip is intended for scholars from outside Belgium, who hold a doctorate or possess equivalent qualifications and are active in the field of economic or social ethics. At least some rudiments of French and an active knowledge of either English or French are required.

Fellows with no other source of income are offered an all-inclusive gross monthly stipend of Euros 2000 for a period not exceeding 4 months. Fellows on paid leave from their own institution are offered a contribution to their travelling and housing expenses. All fellows are expected to stay for at least one month. They are provided with office space, internet connection, free access to various other services, some secretarial assistance and help in finding accommodation. They will be expected to take an active part in the Chaire Hoover's activities and will have access to the University's seminars, lecture courses and libraries.
Applications from scholars with an active interest in the main research themes of the members of the Hoover Chair are particularly welcome. These themes include critical political economy, distributive justice, the social responsibilty of economic actors, basic income and the future of the welfare state, deliberation and publicity in collective decision making, workplace democracy, institutional design for divided societies, linguistic justice, the legitimacy of tradable quotas, etc. For more details, see the presentation of the members of the Chair and many (downloadable) publications on   http :// www.uclouvain.be/chaire - hoover. General information about the University and its Faculties can be found on   http :// www.uclouvain.be/index. html

If you wish to apply, we need to receive by 28 February 2010 preferably by e-mail:
1. A letter (in French or English) stating briefly
- your current research interests, and in particular what you intend working on during your stay;
- your linguistic abilities;
- whether you would be on paid leave from your own institution during your stay;
- your preferences as to the length and timing of your stay ;
- whether you intend coming with your family.
2. a detailed Curriculum Vitae;
3. two reference letters (e-mailed directly by their authors).
An acknowledgement will be sent upon receipt of your application.

Thérèse Davio
Université catholique de Louvain, Chaire Hoover d'éthique économique et sociale
3 Place Montesquieu, B-1348 Louvain-la-Neuve, Belgium, Phone : +32 10 473951 Fax : +32 10 473952
E-mail : therese.davio@uclouvain.be

Fellowship post-doctoral en éthique économique et sociale
Université catholique de Louvain 2010-2011

Grâce à l'appui de la Fondation Hoover pour le Développement de l'UCL, la Chaire Hoover accueille chaque année plusieurs fellows post-doctoraux. Le fellowship s'adresse à des personnes travaillant habituellement à l'étranger, dans le domaine de l'éthique économique et sociale, et titulaires d'un titre de docteur ou de qualifications équivalentes. Une connaissance active du français ou de l'anglais est indispensable. Une bonne connaissance de l'un et l'autre est un atout.
Les fellows qui ne disposent pas d'autre source de revenu pendant leur fellowship, reçoivent un montant mensuel tout compris de 2000 Euros par mois pour une période de 4 mois au plus.

Les fellows qui continuent à percevoir une rémunération de leur institution reçoivent une contribution à leurs frais de voyage et de logement. Dans les deux cas, la durée du fellowship ne peut être inférieure à un mois. Le fellow pourra jouir d'un bureau (éventuellement partagé), d'une connexion internet, d'un accès gratuit à différents autres services, d'une aide dans la recherche d'un logement. Il sera invité à prendre part aux activités de la Chaire Hoover et aura accès aux séminaires, cours et bibliothèques de l'Université.
Les candidatures de personnes activement intéressées aux thèmes abordés à la Chaire Hoover sont particulièrment bienvenues. Ces thèmes comprennent l'économie politique critique, la justice distributive, la responsabilité sociale des acteurs économiques, l'allocation universelle et l'avenir de l'Etat social, la délibération et la publicité dans la prise de décisions collectives, la démocratie économique, la justice linguistique, la configuration des institutions de sociétés divisées, la légitimité des quotas échangeables, etc. Le site de la Chaire Hoover (http :// www.uclouvain.be/chaire - hoover) contient une brève description des recherches en cours à la Chaire Hoover et de nombreuses publications récentes téléchargeables. Pour plus de renseignements sur l'Université et ses Facultés voir http :// www.uclouvain.be/index. html

Si vous souhaitez poser votre candidature, nous vous prions d'envoyer, de préférence par courriel, avant le 28 février 2010:
1. une lettre (en français ou en anglais) décrivant:
- vos intérêts de recherche actuels, et en particulier ce que vous souhaitez faire durant votre séjour;
- vos connaissances linguistiques;
- si vous conservez une autre source de financement pendant votre séjour;
- vos préférences concernant la durée et la période de séjour;
- si vous avez l'intention de venir accompagné de votre famille.
2. un curriculum vitae détaillé ;
3. deux lettres de référence envoyées directement (par courriel) par leurs auteurs
Un accusé de réception sera envoyé dès réception de la lettre de candidature.

Thérèse Davio
Université catholique de Louvain, Chaire Hoover d'éthique économique et sociale
3 Place Montesquieu, B-1348 Louvain-la-Neuve, Belgium, Tel : +32 10 473951 Fax : +32 10 473952
E-mail : therese.davio@uclouvain.be